Centrale verwarming

Storing centrale verwarming
Geeft uw cv-ketel een storing aan, of heeft u geen warm water? Controleer dan eerst zelf de volgende punten. Hiermee voorkomt u onnodige kosten. 

  • Is er nog voldoende druk in de installatie? De druk moet ten minste 1,5 bar zijn.
    Ziet u een getal lager dan 1,4, vul dan eerst de ketel bij met behulp van de vulslangset. Let op: haal voordat u water gaat bijvullen, de stekker voor o.a. de cv-pomp uit het stopcontact.
  • Een druppelende warmwaterkraan kan ervoor zorgen dat de cv-ketel niet aanslaat. Het leveren van warm water heeft namelijk voorrang op het leveren van warmte. Loop dus ook even alle warmwaterkranen in uw woning na, voordat u een monteur belt.
  • Een tijdelijke uitval van elektriciteit (stroomuitval) kan ook een reden zijn dat de cv-ketel niet opstart. Slaat de cv-ketel niet aan nadat de elektriciteit het weer doet, druk dan op de ‘reset-knop’ van uw ketel. Bij bepaalde toestellen moet u dat ten minste twee keer doen. 

CV bijvullen
Heeft u nog nooit eerder een cv-ketel bijgevuld, of weet u niet goed hoe het moet, lees dan eerst de handleiding CV-installatie bijvullen. Hierin staan belangrijke aandachtspunten. Is het niet direct nodig om bij te vullen, dan kunt u ook aan de cv-monteur vragen hoe bijvullen werkt als hij bij u is voor het periodiek onderhoud aan uw cv-installatie.

Voorkom onnodige kosten
Let op: indien u een cv-storing meldt en deze houdt verband met onvoldoende waterdruk in het systeem en/of een druppelende warmwaterkraan, dan berekent het servicebedrijf de kosten aan u door. 

CV-storing melden
Heeft u na het checken van bovenstaande punten nog steeds geen warm water, of geeft uw installatie een storing aan? Bel dan altijd rechtstreeks met: Energiewacht Groep.

Telefoonnummer: 088-5553000. 

Bezoekadres

Molenvaart 93

1761 AC Anna Paulowna

Contact

0223 - 53 67 00

info@wsap.nl

Openingstijden

Op werkdagen van

08.30 tot 12.30 uur.

Volg ons