Centrale verwarming

Storing centrale verwarming
Geeft uw cv-ketel een storing aan, of heeft u geen warm water? Controleer dan eerst zelf de onderstaande punten. Hiermee voorkomt u onnodige kosten. Indien u namelijk een storing meldt en deze houdt verband met onvoldoende waterdruk in het systeem en/of een druppelende warmwaterkraan, dan berekent het servicebedrijf de kosten aan u door. Mogelijk vindt u deze punten van Energiewacht ook op de sticker op uw cv-installatie.

  1. Controleer de zekeringen/stoppen en de aardlekschakelaar in de meterkast. Herstel deze (eventueel) en start (reset) of ontsteek het toestel.
  2. Controleer of de gaskraan openstaat. Zo niet, draai de kraan open en start (reset) of ontsteek het toestel.
  3. Heeft het toestel een resetknop? Noteer eerst de code en druk dan op de knop om het toestel te resetten.
  4. Controleer of er een kraan voor warm water druppelt. Zo ja, draai deze goed dicht. De verwarming werkt niet indien een kraan druppelt.
  5. Controleer de druk in de cv. De druk moet tussen de 1.0 en 2.0 Bar zijn. Zo niet, vul de cv bij en ontlucht deze eventueel. Kijk voor instructievideo’s op www.energiewacht.nl/bijvullenenontluchten of lees onze handleiding cv-installatie bijvullen.
  6. Controleer of de kamerthermostaat hoog genoeg staat om te verwarmen.
  7. Controleer of de stekker in het stopcontact zit. Zo niet, steek de stekker in het stopcontact en start (reset) of ontsteek het toestel.
  8. Heeft het toestel een waakvlam? Controleer of deze brandt.
  9. Controleer of de radiatorkranen openstaan. De radiator in de woonkamer dient altijd open te staan.
  10. Zorg dat de perlator (zeefje in de kraan) kalkvrij en schoon is. Kalk verkleint de hoeveelheid warm water en veroorzaakt mogelijk een wisselende watertemperatuur.
  11. Indien het toestel na het doorlopen van deze stappen nog steeds in storing is, meld de storing dan telefonisch bij Energiewacht: telefoonnummer 088-5553000. Geef bij de storingsmelding de genoteerde storingscode en het merk en type toestel door.

Een tijdelijke uitval van elektriciteit (stroomuitval) kan ook een reden zijn dat de cv-ketel niet opstart. Slaat de cv-ketel niet aan nadat de elektriciteit het weer doet, druk dan op de ‘reset-knop’ van uw ketel. Bij bepaalde toestellen moet u dat ten minste twee keer doen. 

Cv-installatie bijvullen
Is er niet voldoende druk in uw ketel (minder dan 1,4 bar)? Vul dan de ketel bij met behulp van de vulslangset. Let op: haal voordat u water gaat bijvullen, de stekker voor o.a. de cv-pomp uit het stopcontact.
Heeft u nog nooit eerder een cv-ketel bijgevuld, of weet u niet goed hoe het moet, lees dan eerst de handleiding cv-installatie bijvullen. Hierin staan belangrijke aandachtspunten. Is het niet direct nodig om bij te vullen, dan kunt u ook aan de cv-monteur vragen hoe bijvullen werkt als hij bij u is voor het periodiek onderhoud aan uw cv-installatie.

Cv-storing melden
Heeft u na het checken van bovenstaande punten nog steeds geen warm water, of geeft uw installatie een storing aan? Bel dan altijd rechtstreeks Energiewacht: telefoonnummer: 088-5553000. Energiewacht is 24 uur per dag bereikbaar op dit nummer. Geef bij de storingsmelding de genoteerde storingscode en het merk en type toestel door.

Bezoekadres

Molenvaart 93

1761 AC Anna Paulowna

Contact

0223 - 53 67 00

info@wsap.nl

Openingstijden

Op werkdagen van

08.30 tot 12.30 uur.

Volg ons